اپلود فایل , اپلود عکس

آپلود عکس, آپلود عکس رایگان, آپلود رایگان عکس, آپلود سنتر عکس, سایت آپلود فایل, Photos Upload

اپلود فایل , اپلود عکس

آپلود عکس, آپلود عکس رایگان, آپلود رایگان عکس, آپلود سنتر عکس, سایت آپلود فایل, Photos Upload

آپلود عکس, آپلود عکس رایگان, آپلود رایگان عکس, آپلود سنتر عکس, سایت آپلود فایل, Photos Upload

آخرین مطالب

۲۰ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اپلود فیلم

اپلود فیلم




MP4 مخفف MEPG-4 استاندارد ISO/IEC است که توسط MEPG( Group Moving Picture Expert) ارائه شده است.این کمیته توسعه MPEG-1 و MEPG-2 را نیز بر عهده داشته است. 

این استانداردها تاثیر چشمگیری بر صنعت چند رسانه ای هاو به خصوص در ارایه فیلم های ویدیویی روی CD و تلویزیون های دیجیتالی داشته اند. MEPG4 نتیجه تلاش بین المللی دیگری با صدها محقق و مهندس در سرتاسر جهان است که با اسم 14496 ISO/IEC در اکتبر 1998نهایی شد و در اولین ماههای 1999 استاندارد گردید.البته پس از آن نسخه هایی از این استاندارد ارایه شده است و هنوز کار روی این استاندارد ادامه دارد. 

موفقیت MPEG-4 در سه حیطه اساسی زیر است: 
>تلویزیون های دیجیتالی 
>برنامه های کاربردی گرافیکی متعامل با کاربر 
>چند رسانه ای های متعامل باکاربر (در دسترسی های اینترنتی) 
MPEG-4مؤلفه های تکنولوژیکی استاندارد شده ای در اختیار قرار می دهدکه امر یکپارچگی محصول توزیع و دسترسی به محتویات را ممکن می سازد.اطلاعات تخصصی تر در مورد این استاندارد می تواند در سایت آن به این آدرس یافت شود: http://mepg.telecomitalilab.com.(البته/ در تایپ آدرس دقت داشته باشید که آدرس این سایت نسبت به بزرگی وکوچکی حروف حساس است). 

MP4 یکی از مصطلح ترین مخفف هایی است که به جای MPEG-4 بکار رفته است . 
Div X نیز از همین استاندارد پیروی می کنند. این اسامی به عنوان قالب هایی برای فشرده سازی امکان ذخیره ی فایل ها با حجمی حتی کمتر از فایلهایی با قالب DVD (تقریبا 10 درصد حجم اصلی فایل)امکان پذیر می شود که به راستی در اینترنت یک مزیت محسوب می شود.یک فیلم دو ساعته با صدایی با کیفیت خوب یک CD صوتی را می توان تنها در یک CDجای داد.البته خوب است خوانندگان بدانند که MP4 برای پخش کننده هاbrodcasters) ) طراحی شده بود تا با بهبود پخش زنده ویدئو در اینترنت در این راه به موفقیت بیش تری دست یابند.به عبارت دیگر هدف این بود که این قالب تنها برای پخش روی اینترنت حفظ شودو امکان ذخیره آن نباشد و بدین ترتیب سایت هایی مانند napster دیگر به وجود نمی آمدند تا حق کپی رایت را نادیده بگیرند.اما با دسترسی هکرها به اطلاعات مربوط به آن در سایت ماکروسافت و پخش آن روی اینترنت این رویا به تحقق نپیوست.البته هنوز مشکلات ذخیره فایل ها بدین فرمت حل نشده است و به عنوان مثال اگر بخواهید فیلم های DVDرا به Div X تبدیل کنید لازم است که ابتدا کدینگ Div Xرا دراختیارداشته باشید(بدیهتا)والبته به فضایی معادل6گیگابایت هارد دیسک یک درایو DVDیک CD Writer و صبری معادل با 12ساعت نیازخواهید داشت . 
در زمینه فشرده سازی صوتی MP4به مفهوم " MEPG-4 AAC" است که در این استاندارد افت کیفیتی در صدا مانند ’ MEPG-2 Aac’ وجود نخواهد داشت زیرا نرخ رشته بیتی دقیقا یکسان خواهد بود.البته MP4 می تواند قالب های MEPG-2 وحتی MP3 را در بر بگیرد. برای پخش آهنگ های ذخیره شده با این استاندارد به نرم افزار های جدیدی نیاز نیست و winamp از نسخه2به بعد و footbar2000 با pluginهای مناسب و quick Time 6.0و Windows Media Playerبا فیلتر 3ivx DirectShow یا Envivio Tv می توانند این قالب را پخش کنند.البته پخش این آهنگ ها به نوع کدینگ و نرم افزار نوشتن آن نیز بسیار بستگی دارد.به عنوان مثال نرم افزار MP4creator قابلیت های بیش تری برای ایجاد این قالب فایل نسبت به winamp دارد و پخش کننده های بیش تری قادر به باز گشایی کدینگ آن هستند.برای انتقال این نرم افزار و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس http://faac.sourceforge.net/wiki.index.php?page=mp4creator مراجعه کنید. 
در حالی که هنوز این استاندارد به بهره برداری کامل نرسیده است در سایت کمیته MEPG می توانید مطالبی را در مورد MEPG-7 و MEPG-21 پیدا کنید. 
این مطالعات یک سوال رادر ذهن بشر ایجاد می کند که آیا او روزی می تواند تمام آرشیو و کلکسیون موسیقی خود را تنها روی یک یا دو Cdکامل ذخیره کند؟ 

  • احسان حسینی
  • ۰
  • ۰

اپلود ویدئو

اپلود ویدئو با لینک مستقیم



واقعا هدف تلفن های 3G چیست؟ پیدا کردن جواب همانطور که شرکت های تلفن در حال کشف آن هستند کمی مهارت نیاز دارد. تمام اپراتورهای تلفن همراه در بریتانیا اقدام به استفاده از سیستم 3G (شبکه تلفنهای نسل سوم) نموده اند و در سال 2005 آنها نه تنها تلاش خواهند کرد تا مشتریان موجود در سیستم فعلی، را برای خود حفظ نمایند بلکه برای بقا و بردن رقابت از سایر رقبا مشتریان یکدیگر را نیز از هم بربایند و جذب سرویسهای خودشان کنند.


اگرچه اپراتورها به این نتیجه رسیده اند که کاربرانشان آمده ی استفاده از تلفن های نسل سوم هستند? اما هنوز شبکه های این اپراتورها آمادگی لازم برای ارائه سرویس های نسل سوم را به همه ی این کاربران ندارد.

در نگاه اول تلفنهای نسل سوم (3G) بسیار شبیه نوع 2.5G هستند که اکنون ما آنها را با قابلیت دریافت صدا و تصویر بهتر و وقوع اتفاقات با سرعت بیشتر قبول کرده ایم.

اما تفاوت بزرگ موجود بین 3G و سیستم کنونی تلفن ، در شبکه های آنهاست. شروع حجم وسیع انتقال دیتا توسط شبکه 3G به این معنی است که تماسهای تلفنی بسیار ارزان خواهند شد. این بزرگترین مشکل شرکتهایی است که درآمد خود را از راه مکالمه مردم به دست می آورند. در عوض اپراتورهای اجرا کننده شبکه 3G مشتریان خود را مجبور به استفاده و پرداخت هزینه بابت سرویس انتقال دیتا مثل ویدئو کلیپ ها، آهنگها، بازیها، اخبار وضعیت آب و هوا و غیره خواهند کرد و این دقیقا همان جایی است که مشکل آغاز می شود.

به گفته Stirling Essex از گروه تست شرکت Ubinetics:" ما واقعا نمی دانیم مردم با این شبکه چه خواهند کرد."


شبکه های نسل سوم به خاطر مقدار و نوع دیتایی که مردم از آنها درخواست دارند، به طور ذاتی شبکه کاملتری است و ارائه دادن یک ویدئو کلیپ و فرستادن آن از شخصی به شخص دیگر به راحتی انجام می شود.


ارائه یک ویدئو کلیپ از به ثمر رسیدن گل پیروزی در طول مدت زمانی کوتاه پس از به ثمر رسیدن آن در بازیهای جام برتر باشگاههای انگلستان به میلیونها نفر در سال 2006 ? برقراری تعادل در هنگام Load کلیپ از روی سروری که فایل بر روی آن قرار گرفته، حصول اطمینان از اینکه کلیپ مشکلی نداشته باشد، نگهداری کافی، گرفتن جواب از دریافت کننده فایل، حصول اطمینان از اینکه هر فرد به طور صحیح هزینه مربوطه را پرداخت کرده و اعضا حق اشتراک خود را داده باشند، واقعا یک وظیفه بسیار بزرگ است.


به گفته آقای Essex این چیزیست که هیچ شبکه ای به طور کامل آن را امتحان نکرده باشد. او همچنین اظهار کرده است :"آنها قدم در یک راه باریک گذاشته اند" به گفته او:"مهمترین سوال اساسی اینست که آیا اتاقهای کافی در فرکانسهای رادیویی شبکه های نسل سوم جهت ارائه حجم بالایی از اطلاعات برای میلیونها مردمی که در حال حاضر پاسخگوی آنها هستند وجود دارد یا نه؟"


بسیاری از اپراتورها اعلام کرده اند قصد دارند تا شبکه هایشان را به فرم سریعتری از 3G ارتقا دهند و خودشان را به وضعیت مطلوب HSDPA یا همان دانلود بسته های دیتا با سرعت بالا برسانند.

همچنین او اظهار کرده است:"همه ما از صرف هزینه بیشتر اپراتورها جهت توسعه زیربنا سود خواهیم برد" و در انتها یک مشکل دیگر با 3G ? سایتهای ایستگاههای پایه که جهت پوشش آماده شده اند می باشد.

سرویس نسل سوم نسبت به سرویس ما قبل آن نیاز به تعداد بیشتری ایستگاههای پایه دارد که به سادگی به آنتن سرویس قبلی اضافه می شود و دیگر سایت قبلی کار نخواهد کرد.


بر اساس اصول فیزیکی، پوشش هر ایستگاه تلفن نسل سوم بر اساس میزان استفاده مردم از پهنای باند آن برای برقراری تماسهای تلفنی، مرور صفحات وب و یا گوش دادن به موسیقی کاهش می یابد. این بدین معنی است که ایستگاههای پایه نسبت به قابلیتهای موجود در حال حاضر که با بدگمانی در مورد دکل های موبایل دیده می شود به مراتب مستحکم تر و پایدارتر بسته خواهند شد.


به گفته آقای Essex:"مشکل، دشواری طراحیهاست. اگر یک اپراتور دارای شماره معینی از cell سایتها باشد، آنها مجبور خواهند شد با مشکلاتی بیشتر از آنچه که می توانند برای آن حلشان هزینه پرداخت کنند مواجه شوند. و این امر باعث می شود که آنها آن محل را از دست بدهند و نابود شود. " 


تلفنها مجبور خواهند بود که با هر سه نسل از شبکه تلفن در ارتباط باشند و به صورت یکپارچه بین فرکانسهایی که به صورت ذاتی کاملتر بوده و استفاده خواهند شد و بین فرکانسهایی که در حال حاضر از آنها استفاده می شوند تفاوت قائل شوند. از مدتی گذشته این راهنمایی به سازندگان تلفنها شده است که نسبت به ساخت سخت افزاری که بتواند از یک نسل به نسل دیگر تغییر وضعیت دهد فعالیت کنند و خود را درگیر ساخت آن نمایند.


مشتریان نیز برای پیدا کردن این دستگاه مشتاق هستند و در انتها، در اولین نمونه از گوشی های نسل سوم، عمر باتریها تا حدودی کم است.

به گفته آقای Essex:"دو سال پیش 80% قدرت گوشی های تلفن همراه در قسمت مودم آن صرف می شد این در حالیست که در سیستم 3G این امر به 30% کاهش یافته است." به گفته او بیشترین قدرت در حال حاضر، صرف صفحه نمایش و تبدیل تصاویر به مقدار بیشتری از صدا، تصویر و ویدئو کلیپ ها یا پروسسورهای گرافیکی است که به شما اجازه می دهد تا بازیهای سه بعدی انجام دهید."


در انتها، سوال باقیمانده این است که چه تعداد از مردم حاضر به استفاده از تمام امکاناتی که سیستم 3G ارائه می دهد مشغول خواهند شد؟


پژوهش انجام شده از طرف شرکت تلفن همراه Mobeon می تواند یک شوک برای اپراتورهای 3G باشد. شرکت از افراد 19- 16 ساله سوال کرد که آنها از تلفنهای آینده چه انتظاری دارندو دریافت که کثر ای افراد نسبت به پیچیده شدن سرویس انتقال دیتا معترض هستند و خواهان توقف آن میباشند.

Robert Vangstad سخنگوی شرکت Mobeon گفته است:"تمام آنها درخواست یک سرویس ساده دارند. تعداد کمی از آنها علاقمند بودند در میان صفحات منوها به دنبال چیزی که باعث شده اپراتورها از آنها بابت آن تقاضای پول بیشتری کنند به جستجو بپردازند.و این قضیه برای این گروه کوچک مهمترین چیز در مورد سرویس 3G گوشی های تلفن بود. 


تشخیص هویت آنها توسط گوشی موبایلشان از جمله نکات پر اهمیت برای آنها بود. همه چیز در مورد تلفن برای آنها به تشخیص هویت آنها کمک می کرد. " این پژوهش آشکار کرد که نسبت به اپراتورها یا سرویسهای خاص وفاداری کمی وجود دارد. از جمله چیزهایی که ممکن است باعث ایجاد تفاوت شود، ساخت Avators (شخصیتهای انیمیشنی) است که می توانند به صاحب تلفن زنگ زده و با آنها راجع به علاقمندیشان صحبت کنند.

به گفته آقای Vangstad بدون وجود چنین واسطه هایی، اپراتورهای ارائه دهنده سرویس 3G جهت ارائه کلیه امکانات اضافی خود به مردم، دچار مشکل خواهند شد.

  • احسان حسینی
  • ۰
  • ۰

اپلود فایل pdf

اپلود فایل pdf




همان طور که می دانید، فایلهای PDF برای مقاله ها و کتابهای الکترونیکی به کار می رود و علت آن هم حجم بسیار کم آن می باشد. برای مشاهده فایلهای PDF، نیازمند نرم افزاری به نام Acrobat Reader هستیم. حال اگر بخواهیم که فایلهای PDF را خود تولید نماییم، چه کار می بایست کرد؟

برای درست کردن فایلهای PDF، به نرم افزار Adobe Acrobat احتیاج داریم. دقت داشته باشید که فرق نرم افزار Acrobat Reader و Adobe Acrobat در آن است که به وسیله Acrobat Reader، شما تنها قادر به خواندن فایلهای PDF هستید، اما با استفاده از Adobe Acrobat، می توانید آنها را بخوانید، ویرایش کنید یا آنها را ایجاد نمایید...

برای ایجاد فایلهای PDF، از نرم افزار Acrobat Distiller که به همراه Adobe Acrobat نصب می شود استفاده می کنیم. روش کار به این صورت است که بعد از نصب Adobe Acrobat، پرینتری (Printer) تحت عنوان Acrobat Distiller (و یا نامی شبیه به آن) به طور اتوماتیک نصب می شود. سپس شما می توانید فایل متنی خود را به وسیله این پرینتر، پرینت کنید و به صورت یک فایل PDF در آورید. اما مشکلی که در اینجا وجود دارد، آن است که در 95% سیستم ها، این کار سبب ایجاد یک پیغام خطا می شود و شما قادر به ساخت فایلهای PDF با این روش نیستید!

برای حل این مشکل، می بایست مراحل زیر را دنبال کنید:

1- به Control Panel رفته و اپلت Printers and Faxes (این نام در ویندوز XP به کار می رود، ممکن است در ویندوزهای دیگر، این نام چیزی شبیه به Printers یا ... باشد) را باز کنید.

2- سپس در پانل سمت چپ، بر روی گزینه printer Add a کلیک نمایید تا ویزارد Add Printer Wizard نمایان شود.

3- بر روی دکمه Next کلیک کنید و در صفحه بعدی، گزینه Local printer... را انتخاب کرده و علامت Automatically... را بردارید.

4- در صفحه بعدی که می بایست در آن Port پرینتر را مشخص کنید، گزینه LPT1 را انتخاب نمایید.

5- در این صفحه می بایست نام یک پرینتر را انتخاب کنید. بهترین انتخاب، پرینترهای Agfa می باشد (من خودم مدل AGFA-AccuSet v52.3 را نصب کرده ام و کیفیت آن هم، بسیار عالی می باشد). البته دقت داشته باشید که پرینتری را که نصب می کنید، اگر سیاه و سفید باشد، فایل PDF شما نیز، به صورت سیاه و سفید در خواهد آمد. پرینتر Canon مدل Canon ColorPASS-Z5000، پرینتر رنگی با کیفیت فوق العاده عالی می باشد.

6- بقیه صفحات را هم همین طور پشت سر بگذارید (در این صفحات گزینه No را انتخاب کنید).

با انجام مراحل بالا، پرینتر انتخابی شما نصب خواهد شد. حال فایل متنی مورد نظر خود را باز کنید (برای این کار می توانید از نرم افزار Microsoft Word و یا نرم افزاری شبیه به آن استفاده کنید). دو کلید Ctrl+P را فشار دهید یا گزینه File -> Print را انتخاب کنید تا پنجره Print نمایان شود.

در کادر بالای صفحه، پرینتر خود را انتخاب کنید (منظور همان پرینتری است که چند لحظه پیش آن را نصب نمودید). سپس مطمئن شوید که گزینه Print to file حتما تیک خورده است (انتخاب شده است). در نهایت بر روی دکمه OK کلیک کنید تا پنجره ای نمایان شود.

در این پنجره، جایی را که می خواهید فایل مورد نظر ذخیره شود، انتخاب نمایید. این فایل دارای پسوند prn خواهد بود و به صورت Default، ویندوز قادر به باز کردن آن نخواهد بود (منظور آن است که ویندوز نمی داند که آن را به وسیله چه نرم افزاری باز نماید). به همین دلیل هنگامی که می خواهید آن را باز کنید، پنجره Open With نمایان می شود.

در این پنجره، بر روی دکمه Browse کلیک کنید و به جایی که Adobe Acrobat را در آن نصب کرده اید بروید. سپس به درون پوشه Distillr رفته و فایل acrodist را انتخاب کنید (این مشخصات برای Adobe Acrobat 5.0 می باشد. ممکن است نامها در نسخه های دیگر نرم افزار متفاوت باشد).

بعد از انجام این کار، فایل پرینت شما (که با پسوند prn می باشد)، توسط نرم افزار Acrobat Distiller باز شده و یکسری عملیات توسط نرم افزار انجام می شود. سپس در همان جایی که این فایل ذخیره شده، دو فایل ایجاد می شود. یکی با پسوند txt و دیگری با پسوند pdf. فایل با پسوند pdf همان فایل PDF مورد نظر شما می باشد. فایل با پسوند txt هم، عملیات نرم افزار در آن ذخیره شده است (به این فایل احتیاجی نیست، می توانید آن را پاک نمایید).


  • احسان حسینی
  • ۰
  • ۰

اپلود عکس با پسوند gif




عبارت کلمه GIF تشکیل شده از کلماتی ( GRAPHICS INTERCHENG FORMAT) است. 
این نوع فایل از بهترین وضوح تصویر گرافیکی برای نمایش متنوع تصاویر و همچنین از حجم بسیار کمی برخوردار است. 
در ضمن فایلهای تصویری که با این پسوند باشند به راحتی با هر نوع سخت افزاری قابل کار کردن می باشند و می توان آنها را تغیر داد و مجددا بر روی رسانه ذخیره و بازیابی ، ذخیره نمود. 
یکی از دلایلی که سخت افزار گرافیکی می تواند با این فایل به راحتی کار کند نوع قالب آن است. 
قالب کلی یک فایل با پسوند GIF بصورت زیر می باشد: 
توضیح
توصیف گر نمایش
نقشه رنگ سراسری فایل
توصیف گر تصویر
نقشه رنگ محلی داده ها
داده های تصویر

همانگونه که مشخص شده است ، یک ساختار فایل گرافیکی با پسوند GIF از هفت لا یه تشکیل یافته ، که به تر تیب هر کدام از لا یه ها را خواهیم گفت. 

1. توضیح تصویر ( GIF SIGNATURE) : 
اطلا عاتی بسیار محدود در این قسمت درج می شوند که مشخص سازند این فایل از چه نوع ساختاری است. 
شش کاراکتر مرکب به این ترتیب در این قسمت می باشند: G I F 8 7 a سه کاراکتر آخری " 8 7 a " نمایایی را می سازند که مخصوص این نوع فایل تعریف شده است و هنگام استفاده از فایل بااین کاراکتر مشخص شده می شود و ضمن استفاده از این کاراکترها معلوم میگردد که این فایل از نوع "GIF" می باشد. 

2. توصیف گر نمایش ( SCREEN DESCRIPTOR) : 
در این محل شرح کل فایل درج شده است که سراسر آن را پارامترهای تصویر پرکرده اند و کل فایل از این قسمت استفاده می کند و با آن مداوم در تماس قرار دارد. 
اطلاعاتی که در این ناحیه قرار دارند شامل : تعریف کردن فضای عکس و یا اطلاعاتی درباره نقشه رنگ زمینه و همچنین داده هایی که عمق تصویر را مشخص می سازند. 
این قسمت شامل 6 لا یه می باشد : 
پهنای نمایش، عمق نمایش، توصیف گر رنگهای منطقی، وضوح رنگ تصاویر، رنگهای زمینه، موجودیت های رنگ 

زمانی که یک تصویر با ساختار GIF بصورت فیزیکی به نمایش در می آید ، بلطبع از اندازه اصلی خودش که بر روی رسانه ذخیره و بازیابی می باشد بزرگتر است. به عنوان مثال در محیطی همچون ویندوز می توان این تصاویر را بزگتر نمود و یا امکان دارد قسمتی از یک تصویر را برش و یا اندکی از رنگ تصویر را کاهش داد. 
هر پیکسل را با یک عدد که نمایانگر آن است می تواند بر روی صفحه و بصورت تو در تو ارزش گذاری گردد. در ضمن برای رنگ زمینه و در حالی که در مد DOS باشیم می توانیم از اعداد 0 تا 7 استفاده کنیم . 

3. نقشه رنگ سرا سری ( GLOBAL COLOR MAP) : 
یک نقشه رنگ سراسری در فایلهایی با پسوند GIF بصورت اختیاری است ، اما در صورتی که از رنگهای مختلفی مانند تر کیبی استفاده نموده ایم باید وجود داشته باشد. 
هر تصویر به همراه خود نقشه رنگ مربوط به خودش را دارد و با استفاده از آن قسمت و رجوع به داده های موجود قسمت رنگها را مشخص می سازد. امروزه این نقشه رنگ بصورت نرمال بر روی سخت افزارها کار می کند ، زیرا که ساختار این نوع نقشه رنگ به گونه ای است که با سخت افزارهای گرافیکی همخوانی دارد. 
با وجود توصیف گر فایل ، پس از خواندن اطلاعات مر بوطه هویدا می گردد که چه رنگهایی باید از نقشه رنگ استخراج شوند و نقشه رنگ نیز در هنگام خواندن فایل دائم با توصیف گر در تماس است و از داده هایی که مر بوط به رنگ می شود بهره می برد تا رنگها بر روی تصویر مشخص گر دند . یک نقشه رنگ بصورت کلی از شش لایه تشکیل شده است ، که سه لا یه آن تکرار رنگهای بالایی می باشد ، رنگها به ترتیب از قرمز ، سبز و آبی می باشد که این سه رنگ مجددا در سه لایه با قیمانده تکرار می گردند تا ارزش رنگهای یک تصویر را مشخص سازند. 
برای نمایش دادن هر رنگ از 
فرمول2**( # BIT PER PIXEL) استفاده می شود. 

شاخص بری ارزش رنگ قرمز
شاخص برای ارزش رنگ سبز
شاخص برای ارزش رنگ آبی
تکرار رنگ - ئشاخص برای ارزش رنگ قرمز
شاخص برای ارزش رنگ سبز
شاخص برای ارزش رنگ آبی 

با تر کیب رنگهای این لایه ها رنگ مورد نظر بوجود می آید و نمایش داده می شود.
هر یک از پیکسلهای موجود در یک تصویر با وجود داشتن یک نقشه رنگ محلی که توضیح آن در بالا گفته شد ارزش گذاری می شوند ، تمام این رنگها با توجه به نقشه رنگ بوجود می آیند. 
نمایش رنگهای ترکیب شده با استفاده از محدوده اعداد 0 تا 255 صورت می پذیرد . با ترکیب سه رنگ بصورت (255،255،255) رنگ مشکی بدست می آید ، رنگ زرد کم رنگ از ترکیب اعداد (180،180،0) می باشد. نا گفته نماند برای مشخص نمودن رنگ عمق یک تصویر می توان از یک نقشه رنگ استفاده کرد. 
در صورتی که توصیف گر ساختار فایل GIF بتواند به خوبی از عهده ترجمه کدها برآید تمام این رنگها به نوبه خودشان در کل تصویر استفاده می شوند. 

4.توصیف گرتصویر( IMAGE DESCRIPTOR) : 
وظیفه یک توصیف گر تصویر معین کردن و تهیه نمودن قسمت کار و همچنین معلوم کردن فضای داخلی یک عکس است. 
می توان گفت یک توصیف گر در هنگام انجام عملیات مربوط به خودش تمام یک تصویر را تجزیه و تحلیل می کند، بصورت کاراکتر و هماهنگ کننده بین لایه های دیگر فایل است و در کل ارتباط بین لایه های یک تصویر را مطرح می کند. لایحه های مربوط به توصیف گر: 

جدا کننده کاراکترهای تصویر
مشخص نمودن پیکسلهای سمت چپ تصویر
مشخص نمودن پیکسلهای بالای تصویر
مشخص نمودن پکسلهای پهنای تصویر
مشخص نمودن تعداد پکسلهای ارتفاع تصویر
قسمت مربوط به رنگهای محلی 
خصوصیات یک تصویر گر عالی باید به گونهای باشد که بتواند اندازه یک تصویر را دقیق تشخیص داده و پس از رمز گشایی نمایش تصویر را انجام دهد. 

5.نقشه رنگ محلی ( LOCAL COLOR MAP) : 
یک نقشه رنگ محلی می تواند تنظیمات را برای استفاده های بعدی از رنگها معین کند. 
در صورتی که یک قسمت از یک تصویر توسط توصیف گر فایل خوانده شد ، پس از معین نمودن ترکیب رنگها و نمایش آن نقشه رنگ مجددا به توصیف گر اشاره می کند تا از دستورات بعدی آن پیروی نموده و ادامه تصویر را نمایش دهد و رنگها معلوم شوند. 
در کل می توان گفت تمامی این لایحه ها در هر لحظه با یکدیگر ارتباط دارند تا یک تصویر به نمایش در آید. 

6.محل تصویر ( RASTER DATA) : 
پیکسل ها بصورت سری و با یک شاخص ارزش گذاری می شوند. 
هر پیکسل از سمت چپ به راست و به صورت پی در پی و ردیفی ذخیره می شود ، همچنین از بالا به پا یین یک تصویر این حالت صدق می کند. 
یک تصویر تا زمانی که به نمایش در می آید چهار مرحله را در این لایه طی می کند ، در مرحله اول از سمت چپ به راست و از بالا تا پایین خوانده می شود ، پس از پایان ردیف اول نوبت ردیف دوم می رسد و در آخر پس از عبور از چهار مر حله نقاطی که در آنها تصویر قرار گرفته و حاوی داده بوده در خروجی نمایش داده می شوند. 
این حالت تا زمانی ادامه پیدا می کند که تمام داده ها پو یش گردند و پس از ارزش گذاری به نمایش کلی در آیند. 

نکته: 
سا ختار فایل GIF بدلیل فشردگی و حجم بسیار کم آن مورد استفاده های زیادی هستند. 
این نوع فایل با کمک گرفتن از الگوریتم فشرده سازی که به ( L Z W ) معرف است می توان حجم آن را تا حدود نصف تقلیل داد. به همین دلیل از این نوع پسوند در تصاویر اینترنتی زیاد استفاده می شود. 
در صفحات وب هر چه تصاویر حجم کمتری را بخود اختصاص دهند سریعتر صفحه به نمایش در می آید و کاربر زمان زیادی را منتظر نمی ماند. 
در حال حاضر تمام نرم افزارهای گرافیکی ، شامل ویرایش کردن تصاویر از این پسوند فایل پشتیبانی می کنند. 
این ساختار فایل متعلق به یکی از شرکتهای نرم افزاری در آمریکا می باشد که با پرداخت هزینه سالانه می توان از نوع پسوند در تصاویر اینترنتی و یا در نرم افزاری استفاده کرد. 

  • احسان حسینی
  • ۱
  • ۰

اپلود موزیک mp3





فرمت (Extension) فایل MP3 فرمتی است که طبق الگوریتم خاصی فایل‌ها و داده‌های صوتی (نه فایل‌های تصویری و ویدئوای) را بدون آن که افت کیفیت محسوسی داشته باشند فشرده می‌کند.

فایل MP3 چیست؟

فرمت (Extension) فایل MP3 یکی از انواع فرمت‌های فشرده‌سازی صوتی است که طبق الگوریتم خاصی حجم فایل‌های صوتی اصلی را بدون افت کیفیت محسوس، فشرده می‌کند. این فرمت در سال 1995 میلادی توسط گروه کارشناسان تصویر متحرک (Moving Picture Experts Group یا به اختصار MPEG) منتشر شد. نام اصلی این فرمت لایه سوم صوتی MPEG-1 بود که بعدها به اختصار به MP3 تبدیل شد.

 

الگوریتم فشرده‌سازی MP3 چگونه عمل می‌کند؟

MP3 یک فرمت رمزگذاری داده‌های صوتی دیجیتالی است که با استفاده از روش "اتلاف (حذف) داده‌ها" (Lossy data) این داده‌های صوتی را فشرده می‌کند؛ یعنی فرمت MP3 قسمت‌های خاصی از فایل صوتی اصلی را از بین می‌برد و سایر قسمت‌ها را فشرده می‌کند. اعمال کلی که در پروسه فشرده‌سازی فایل صوتی توسط فرمت MP3 انجام می‌شود، عبارت‌اند از:

حذف قسمت‌هایی از فایل صوتی که خارج از محدوده شنیداری گوش انسان است.

حفظ لایه‌های صوتی‌ای که گوش انسان بهتر از سایر لایه‌های صوتی می‌شوند.

حذف لایه‌های صوتی کوتاه تر که به صورت همزمان با لایه‌های صوتی بلندتر پخش می‌شوند.

البته این خلاصه الگوریتم فشرده‌سازی داده‌های صوتی توسط فرمت MP3 است و به مباحث تخصصی آن وارد نشده‌ایم. طبق این الگوریتم قسمت‌های زیادی از فایل صوتی اصلی که قسمت‌های زاید شناخته می‌شوند، حذف می‌شوند. بنابراین فایل نهایی ممکن است افت کیفیت غیر محسوسی نیز داشته باشد. البته این قسمت‌های حذف شده طی فرایند رمزگذاری و فشرده‌سازی بر اساس عمق بیت‌ها و بیت رِیت (Bit Rate) و سایر پارامترها قابل تنظیم هستند.

 

مشخصات پسوند فایل mp3:

نوع MIME یا اینترنت مدیا تایپ: audio/mpeg و audio/MPA و audio/mpa-robust

طراحی شده توسط: Fraunhofer Institute

استانداردهای این پسوند فایل: ISO/IEC 11172-3, ISO/IEC 13818-3

 

نرم افزار پیشفرض در ویندوز:

Windows Media Player برنامه پیشفرض برای اجرای بسیاری از فرمت‌های چندرسانه‌ای مانند mp3 در سیستم‌عامل ویندوز است. این برنامه توسط خود Microsoft طراحی و توسعه داده شده است.


  • احسان حسینی
  • ۰
  • ۰

اپلود عکس با پسوند jpeg



اولین تصور اشتباه در مورد JPEG این است که از آن به عنوان فرمت فایل یاد می‌شود، اما این طور نیست. JPEG در واقع تکنیکی برای فشرده سازی تصویر است. نام آن نیز مخفف Joing Photographic Experts Group یا گروه مشترک خبرگان عکاسی می‌باشد، گروه حرفه‌ای عکاسی که استاندارد JPEG را توسعه می‌دهند. در سال ۱۹۸۶ این گروه تشکیل شد تا یک استاندارد برای فشرده سازی تصاویر ایجاد کند.

امروزه از استاندارد JPEG در همه جا، از وب سایت و وبلاگ‌ها گرفته تا ایمیل‌ها بکار گرفته می‌شود، اما هدف گروه به وجود آورنده JPEG، عکاسان آماتور بوده که قصد داشتند تعداد زیادی عکس را در حافظه دوربین خود ذخیره کنند.


فرمت‌های مختلف فایل که قادر به ذخیره استاندارد JPEG هستند عبارتند از Exif یا Exchangeable image file format و JFIF یا Jpeg File Interchange Format که البته کاربر عادی نمی‌تواند این دو فرمت را از یکدیگر تمیز داده و تفاوت آنها را متوجه شود. سیستم‌عامل‌ها نیز این دو فرمت را JPEG می‌شناستند و تفاوتی بین کیفیت تصویر آنها وجود ندارد.


در روزهای اول شروع به کار اینترنت فرمت رایج برای ذخیره تصاویر، GIF بود که بر خلاف PNG، این فرمت از تعداد محدودی از رنگ پشتیبانی می‌کرد. کمی بعد JPEG جای GIF را گرفت.


JPEG براساس سازماندهی تصویر در بلوک‌های ۸ در ۸ پیکسلی و ساده سازی بلوک اطلاعات، کار می‌کند و براساس ترکیب یک عکس، حجم فایل و کیفیت آن پس از فشرده سازی تغییر می‌کند. معمولا تغییرات اعمال گردیده در عکس‌های فشرده شده با استاندارد JPEG با چشم انسان قابل مشاهده نیستند اما اگر میزان فشرده سازی را زیاد کنیم، افت کیفیت عکس آنقدر زیاد می‌شود که به راحتی قابل تشخیص خواهد بود. معمولا فشرده سازی ۶۰٪ یک تعادل بین حجم و کیفیت عکس به وجود می‌آورد.


به دلیل نحوه فشرده سازی فایل‌ها در روش JPEG، معمولا از این روش برای فشرده سازی تصاویر استفاده می‌شود و این روش مناسب عکس‌های حاوی متون و یا خطوط نیست. نگاهی به تصویر پایین بیاندازید. تصویر سمت چپ PNG و تصویر سمت راست JPEG است:

  • احسان حسینی
  • ۰
  • ۰

اپلود عکس با پسوند png



قابلیت بارز این فورمت یعنی PNG که مخصوصاً طراحان وب رو به سمت خودش جذب کرده ، شیوه ذخیره رنگها به صورت palette است. (دقیقاً مشابه فایلهای GIF با این تفاوت که طیف بیشتری از رنگها رو دربر میگیره) 

فایلهای PNG بصورت PNG-8bit و PNG-24bit می باشن. فایلهای PNG-8bit از پالت 256 رنگی استفاده میکنند و قابلیت transparent رو ندارند(درست مثل فایلهای GIF) بر خلاف فورمت PNG-24bit که پالت اون تا 16.7 میلیون رنگ رو در خودش جای میده و همین دامنه وسیع باعث ساپورت اون از تصاویر transparent شده.

توجه داشته باشید که در اینجا transparent به مفهوم شفاف بودن بخشی از تصویر به طوری که زمینه و پشت تصویر نمایان باشد بکار رفته است(حالت شیشه ای) و به معنی حذف بخشی از تصویر و نمایان شدن زمینه بکار نرفته.

در واقع به عقیده من و بر حسب تجربه، هیچ تفاوتی به لحاظ کیفی بین GIF و PNG-8bit وجود نداره یا حداقل من ندیدم.

اما وقتی صحبت از PNG-24bit میشه، اونوقت قضیه خیلی متفاوت میشه. فکر نمیکنم جایگزین دیگه ای برای این فورمت روی وب وجود داشته باشه.

PNG-24bit به دلیل خواصی که عرض شد طبیعتاً حجم بالاتری به نسبت PNG-8bit داره و PNG-8bit هم به نسبت GIF در اغلب موارد حجم کمتری داره.

در واقع اگر خواصی مثل transparent مطرح باشه بهترین (شایدم تنها) گزینه برای وب، علارغم اینکه ممکنه حجم فایل خیلی بالا بره، استفاده از PNG-24bit است.




  • احسان حسینی
  • ۰
  • ۰

اپلود فایل iso

اپلود فایل iso



اپلود فایل iso,اپلود فایل با لینک مستقیم,اپلود فایل,اپلود iso,file Upload,Upload file,Upload

  • احسان حسینی
  • ۰
  • ۰

اپلود فایل با پسوند bmp




پسونـد BMP نشان دهـنده یک فـایل از نـوع Bit map است. شما می توانید تصاویر ذخیره شده در قالب BMP را با بسیاری از برنامه های مایکروسافت باز کرده و ویرایش کنید. با در نظر داشتن معروفیت سیستم عامل ویندوز و فراگیر بودن آن منطقی به نظر می رسد که BMP یکی از گسترده ترین قالب های مورد استفاده در فایل های گرافیکی باشد. اما همان طور که قبلا اشاره شد یکی از نکات منفی این قالب گرافیکی غیر فشرده بودن آن است، بدین معنی که فایل های با پسوند BMP فضای زیادی از حافظه را اشغال می کنند.


  • احسان حسینی
  • ۰
  • ۰

اپلود عکس با پسوند jpg




فرمت JPG اکثرا برای نمایش عکس‌های واقع‌گرایانه با در نظرگرفتن حجم مناسب است. فایل‌های GIF به طور گسترده در تصاویر متحرم مورد استفاده قرار می‌گیرند و فرمت PNG نیز کیفیت خوب در همه ابعاد و شکل‌ها را برای کاربر تضمین خواهد کرد. در زیر به بررسی کوتاه و مقایسه این سه فرمت محبوب خواهیم پرداخت.


فشردگی

برای اطمینان از قابل استفاده بودن عکس‌ها در برنامه‌های مختلف و یا آپلود تصاویر، چاره‌ای به جز فشرده‌ساختن آن‌ها وجود ندارد تا بدین ترتیب حجم عکس‌ها کاهش یابد. در زیر تفاوت‌های فشردگی این فرمت‌ها را بررسی خواهیم کرد.


JPG:


فشردگی عکس‌ها در این فرمت برای مواقعی که قصد دارید تصاویری را از طریق گوشی همراه و یا ایمیل به دیگران ارسال کنید، ایده‌‌آل است. اکثر تصاویر با فرمت JPG وقتی از دور به آن‌ها بنگرید تهی از اثرات منفی فشرده‌سازی هستند اما با بزرگنمایی تصاویر، تاثیر این فشرده‌سازی به وضوح مشاهده خواهد شد.

  • احسان حسینی